W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model
o oznaczeniu wewnętrznym 3B. Tak jak poprzednio,
występował w wersji sedan i kombi (od
1997 r.). Zastosowano
(ponownie montowane wzdłużnie)
silniki benzynowe: 1,6 l (101 KM), 1,8 l
(125 KM), 1,8 l
T (150 KM), VR5 2,3 l
(150/170 KM)
i V6 2,8 l (193 KM) oraz diesle: 1,9 l
(90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną
i 115 KM na pompowtryskiwaczach) V6 2,5 l
(150 KM). Dla zmniejszenia masy elementy
zawieszenia
wykonano ze stopów
aluminium. W
1999 r. modele z napędem na
cztery koła zmieniły nazwę
z syncro na 4 Motion.
W listopadzie
2000 roku pokazano
zmodernizowaną wersję. Zmiany dotyczyły głównie pasa
przedniego i tylnych lamp. Zmieniono
również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki
wokół zegarów, podstawkę pod kubek
przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano
z tunelem środkowym).
Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6
l (101 KM), 2,0 l (115 KM oraz 130 KM),
1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (170 KM), V6
2,8 l (194 KM) oraz turbodiesle:
1,9 l TDI (101, 130 KM obie
jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0 l
TDI (136 KM, również na pompowtryskiwaczach),
V6 2,5 l TDI (150 KM na pompie
wtryskowej).
W połowie
2001 roku zaprezentowano
Passata W8 (oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o
pojemności 4,0 l i mocy 275 KM. W
połowie
2003 roku w silniku V6 2,5
l TDI zwiększono
moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180
KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w
Chinach, na tamtejszy rynek, przez firmę
Shanghai Volkswagen.
Dostępne silniki to 1,8 l T, 2,0 l i VR6
2,8 l. Do słabych punktów Passata B5 należy
zaliczyć mało odporne
na polskie warunki wielowahaczowe
zawieszenie przedniej osi (cztery wahacze na j
edno koło przedniej osi)
i przepływomierz. Plusem są na pewno
silniki 1.9 TDI (ekonomia) i 1.8 T (za dynamikę),
komfortowe zawieszenie,
przestronne wnętrze, w którym bez
większych problemów może podróżować 5 dorosłych osób.
Oznaczenia diesli TDI:
-
TDI - srebrny napis: 90 KM(jednostka
na pompie rotacyjnej); wersja b5FL - 101KM,
-
po 2004r (jednostka na
pompowtryskiwaczach)
-
TDI - srebrne TD i czewone I: wersja
b5 - 110 KM(jednostka na pompie rotacyjnej);
-
wersja b5FL - 101 KM,
-
2002-2004 (jednostka na
pompowtryskiwaczach)
-
TDI - srebrne T i czerwone DI: wersja
b5 - 115 KM; wersja b5FL - 130 KM do 2004r,
-
do 2002r
-
również wersja 101KM,
-
po 2003r także 2.0 TDI (jednostki na
pompowtryskiwaczach)
|