W
1973
roku zaprezentowano nowy model klasy średniej o oznaczeniu
wewnętrznym typ 32,
zastępując modele
411 i
K70.
Skonstruowany na tej samej
platformie,
co
Audi 80
z
1972
roku,
posiadał wzdłużnie umieszczone
silniki
napędzające koła przednie.
Nadwozie
było 2- i 4-drzwiowe typu
sedan
i
3- i 5-drzwiowe typu
kombilimuzyna.
Tak naprawdę, różnica polegała tylko na
zastosowaniu dwóch
różnych klap bagażnika,
otwieranych z szybą lub bez.
Długość auta wynosiła 4190
mm,
czyli mniej, niż ma
Golf
piątej generacji.
W
1974
pojawił się Variant, czyli
kombi.
Podstawowa wersja napędzana
była silnikiem 1,3 l o mocy 60
KM.
Pozostałe jednostki to 1,6 l i od
1977
roku
diesel
1,5 l (50 KM). W 1977 r. auto
poddano
faceliftingowi.
Produkcję zakończono w
1980
roku.
Wersje silnikowe:
Passat B1
Silnik 1.3 (55 KM)
Silnik 1.5 D (50 KM)
Silnik 1.6 (85 KM)
Silnik 1.5 (86 KM)
Silnik 1.6 i (110 KM)
Silnik 1.6 D (54 KM)
Silnik 1.3 (60 KM)
Silnik 1.3 (60 KM)
Silnik 1.6 (85 KM)
Silnik 1.6 (75 KM)
Silnik 1.6 (75 KM)
Silnik 1.5 (75 KM)
Silnik 1.5 (86 KM)
Silnik 1.6 D (54 KM)
Silnik 1.3 (55 KM)
Silnik 1.6 i (110 KM)
Silnik 1.5 (75 KM)
Silnik 1.5 D (50 KM)
|